o poskytování zdravotní péče v oboru
praktického zubního lékařství, stomatochirurgie, estetické stomatologie
platné od 1.4.2016
Tyto Smluvní podmínky (dále jen „podmínky“) upravují smluvní vztah mezi poskytovatelem zdravotních služeb a pacientem – klientem (příjemcem zdravotních služeb).
Poskytovatelem zdravotních služeb je společnost Zdravyzub s.r.o., IČO:29374847, dále též jako Zdravyzub či „poskytovatel“.
Termínem „léčba“ či „péče“ či „výkon“ či „ošetření“ se rozumí poskytování zdravotních služeb ve smyslu zákona.
Termínem „lékař“ se rozumí osoba jednající za poskytovatele, a to jak v pozici zubního lékaře, tak i v pozici dentální hygienistky.
Termínem „ordinace“ se rozumí ucelená provozní jednotka poskytující zdravotní službu , kterou tvoří zubní souprava (křeslo) s odpovídajícím technologickým, diagnostickým a léčebným vybavením, včetně lékaře, asistentky a pomocného zdravotnického personálu.
POVINNOSTI POSKYTOVATELE ZDRAVOTNÍCH SLUŽEB
Zdravyzub se zavazuje:
– vykonávat zdravotní péči v oboru praktického zubního lékařství, stomatochirurgie, estetické stomatologie atd. na úrovni současného moderního lékařského poznání, v souladu s nejlepšími zájmy zdravotního stavu pacienta a v souladu s platnými předpisy a zákony ČR
– vést zdravotnickou dokumentaci pacienta dle platných předpisů, a to v elektronické podobě,
– nakládat s informacemi uloženými v dokumentaci dle zásad ochrany osobních údajů a dalšími zákonnými přepisy.
Před každým zdravotním výkonem bude pacient informován lékařem v dostatečném rozsahu:
– o svém orálním zdravotním stavu
– o navrhovaném léčebném postupu (léčebném plánu) i o povaze, důsledcích a možných rizicích spojených s daným zdravotním výkonem
– zároveň bude seznámen s cenou hrazenou pacientem za tento výkon.
V případě existence více možných variant léčby seznámí ošetřující lékař společnosti Zdravyzub pacienta s jednotlivými variantami a cenovou náročností.
Zdravyzub je povinen objednávat pacienty na dohodnutý čas tak, aby minimalizoval čekání pacientů. Zároveň si však vyhrazuje právo na určování pořadí pacientů. V případě nedodržení dohodnutého času ošetření o déle než 30 minut bude pacientovi nabídnuta možnost nového termínu objednání.
Zdravyzub je povinen dodržovat všechny etické zásady vztahu lékař/pacient, minimalizovat stres a eventuální bolestivost poskytované péče a komunikovat s pacientem tak, aby pacient všemu rozuměl.
Zdravyzub si vyhrazuje právo možnosti odmítnout či ukončit léčbu, pokud:
POVINNOSTI PACIENTA
Pacient je zejména povinen:
Za sjednaný termín se považuje termín zapsaný v systému poskytovatele a poskytovatel jej musí pacientovi sdělit – ústně, telefonicky či e-mailem. Poskytovatel je oprávněn z provozních důvodů měnit termíny a informovat pacienta (ústně, telefonicky či e-mailem) o takové změně.
Pacient si je vědom, že v případě jeho neomluveného nedodržení smluveného termínu (dále jen „absence“) vzniká poskytovateli škoda úměrná minutové sazbě ordinace. Pacient a poskytovatel se dohodli, že v případě absence pacienta je poskytovatel oprávněn účtovat pacientovi náhradu škody ve výši, odpovídající nákladům na provoz ordinace ( tzn. minutová sazba ordinace) v rozsahu, odpovídajícím plánované délce léčby. Poskytovatelem vyčíslená škoda je splatná v den absence pacienta a poskytovatel je oprávněn ji následně vyúčtovat pacientovi. Pacient bere na vědomí, že motivací tohoto ustanovení nemá být jeho finanční zatížení, ale zamezení neomluvených absencí a prostojů nákladného zdravotnického zařízení. Aktuální výše minutové kalkulace je uvedena na internetových stránkách poskytovatele.
Absenci pacienta lze v předstihu omluvit a sjednat náhradní termín. Omluva musí být v takovém případě provedena nejpozději 24 hodin předem, a to prokazatelným způsobem – osobně v ordinaci Zdravyzub na adrese Tišnovská 80, 679 23 Lomnice u Tišnova, prostřednictvím elektronické pošty na info(at)zdravyzub.cz nebo telefonicky na číslo : +420 549 450 128.
NADSTANDARDNÍ STOMATOLOGIE
Zdravyzub nabízí i nadstandardní stomatologické výkony, nejmodernější technologie a mini-invazivní (bezbolestné) výkony. I v oblasti nadstandardní péče vždy existuje více variant léčby a pacient dostává na výběr z několika možností. Pacient je vždy informován o možných variantách péče a jejich cenách – ještě před poskytnutím ošetření.
Zdravyzub – SMLUVNÍ ZDRAVOTNÍ POJISŤOVNY
Zdravyzub má smlouvy se všemi zdravotními pojišťovnami v ČR. Pacient bere na vědomí, že péče hrazená zdravotními pojišťovnami kryje pouze některé základní druhy ošetření, a to pouze za použití nejdostupnějších materiálů. Za ostatní ošetření a ošetření s použitím kvalitnějších materiálů bude pacientovi léčba účtována k přímé úhradě.
Ceník služeb je přístupný k nahlédnutí v ordinaci nebo na webových stránkách www.zdravyzub.cz
Individuální možné varianty léčby a cenový návrh pro daného pacienta sdělí lékař pacientovi na základě vyšetření, a to před vlastním léčebným výkonem. U rozsáhlých (klinicky i cenově náročných) rekonstrukčních výkonů připraví lékař pacientovi na vyžádání písemný cenový plán.
Minutová sazba (MS), použitá ke kalkulaci cen výkonů a výrobků, reprezentuje veškeré náklady za výkon ordinace – zahrnující odbornou práci, použité technologie i běžné (standardní) materiály a zajištění hygienického režimu ordinace.
Speciální materiály (jednorázové nástroje, speciální hmoty, atd.), implantáty a protetické výrobky nejsou zahrnuty v minutové sazbě a účtují se pacientovi zvlášť.
Úhrada se provádí vždy na základě detailní specifikace pro pacienta. Platba probíhá hotově. V případě externí výroby protetických výrobků či nákupu specifických implantátů je vyžadována zálohová platba ve výši 50%. Záloha ve výši 50% je dále vyžadována u všech výkonů s cenou nad 5.000,- Kč/výkon.
REKLAMACE
Zdravyzub poskytuje záruku 2 roky (od momentu dokončení) na všechny výplně a protetické práce (korunky, můstky).
Záruka se nevztahuje na dočasné práce, endodontické ošetření, stomatologické výkony povahy služeb (dentální hygiena, bělení, výkony na měkkých tkáních, atd.).
Důvody k celkovému nebo částečnému zrušení záruky jsou zejména:
– nedbalost pacienta k ústní hygieně
– neuposlechnutí lékařského doporučení
– nesprávné používání protézy
– neléčená dysfunkce čelistního kloubu
– systémové choroby ovlivňující stav orálního zdraví (diabetes, epilepsie, osteoporóza, cytostatická léčba, atd.)
– zranění v oblasti hlavy a krku s možností poranění zubů nebo čelisti
Stížnost či reklamaci musí pacient primárně podat přímo u poskytovatele, který v rámci evidence stížností musí věc projednat a v zákonné lhůtě vyřídit.
ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ
Smluvní ujednání vstupují v platnost dnem registrace pacienta – jeho podpisu a vyjádření souhlasu na registračním formuláři. V případě neregistrovaných pacientů vstupují smluvní ujednání v platnost při vstupu do ordinace Zdravyzub.
Text podmínek je pacientovi k dispozici k nahlédnutí jak v čekárně a ordinaci Zdravyzub, tak na webových stránkách poskytovatele www.zdravyzub.cz
V Lomnici dne 31.3.2016
Ordinační hodiny
Pondělí | 08:00-15:30 |
Úterý | 08:00-18:00 |
Středa | 08:00-16:30 |
Čtvrtek | 08:00-15:30 |
Pátek | 08:00-14:30 |
Zubní pohotovost
Úrazová nemocnice Brno, Ponávka 6
Tel. : +420 545 538 407
+420 545 538 421
+420 545 538 111
Po-Pá: 18:00-24:00
So, Ne, svátky: 8:00-20:00
Kontakt
Zdravyzub s.r.o.
Tišnovská 80
679 23 Lomnice
IČ: 29374847
DIČ: CZ29374847